Blog

Každý z nás přistupuje k práci, komunikaci a problémům trochu jinak. Máme různé silné stránky, motivace a způsoby, jak reagujeme na stres. A to, co nás odlišuje jako jednotlivce, hraje zásadní roli i ve způsobu, jak vedeme tým – a jak náš tým funguje.

Při setkáních s podnikateli často řešíme a mluvíme o strategii firmy. Strategické úvahy o podnikání jsou hlavním důvodem, proč se majitelé firem a CEO zapojují do těchto diskusí. Uznávají, že strategické plánování má pro další rozvoj jejich podnikání zásadní význam, ale ne vždy mají čas, zdroje a kapacitu, aby o tom hlouběji přemýšleli.

Efektivní prodej je o vytváření vztahů mezi firmou a jejími zákazníky. Vztahy se vždy lépe navazují, když správně rozpoznáte typ osobnosti zákazníka a přizpůsobíte tomu svoji komunikaci a styl jednání. Schopnost dobře odhadnout osobnostní typ partnera v jednání se vyplácí zejména při jednání s vyšším managementem.

Změna je konstantní veličinou jak v životě, tak v podnikání. Každý z nás někdy musel přistoupit k zásadním změnám ve svém životě nebo ve firmě. Někdy se změnám přizpůsobíme, někdy vedou až k zásadním krokům jako např. ukončení podnikání.
V podnikání může změna znamenat třeba prudký nárůst poptávky po produktech a službách a musíme se tak velmi...

Představte si, že jste na křižovatce. Vaše podnikání stagnuje, nebo dokonce ztrácí tempo. Víte, že nevyužíváte svůj potenciál a stále hledáte způsoby, jak posunout své podnikání na další úroveň. Potřebujete někoho, kdo vám pomůže zorientovat se v džungli podnikání, kdo vám poskytne nestranný pohled a podpoří vás v dosahování vašich cílů. Jste...

Při pohledu na dnešní trhy a segmenty se může zdát, že všechno převratné už bylo vymyšleno. Napadlo by vás, že může být prostor pro novou konkurenci mezi všemi těmi velkými technologickými společnostmi a rychle rostoucími startupy, které jsou již na trhu?

"Odpovědnost" je jiným slovem pro akceptaci a přijetí vlastnictví - postoj, že "když zaměstnanec řekne, že něco udělá, tak se tak stane a zvládne to" (stejný přístup se samozřejmě vztahuje i na majitele a manažery ve všech směrech) . Když je součástí firemní kultury odpovědnost, lidé přebírají odpovědnost za výsledky své práce a dělají vše potřebné...

Myslíte, že podnikatel zakládá a udržuje firmu proto, aby ji dál rozvíjel a zlepšoval? Odpověď je zřejmá. Ale jak potvrzuje většina business mentorů a poradců, někteří podnikatelé jsou spokojeni, když dosáhnou určité úrovně úspěchu a nemají potřebu cokoliv dál měnit. Jsou spokojeni s postavením firmy na trhu a a mají malou nebo dokonce žádnou...

Při pohledu na dnešní trhy a segmenty se může zdát, že všechno převratné už bylo vymyšleno. Napadlo by vás, že může být prostor pro novou konkurenci mezi všemi těmi velkými technologickými společnostmi a rychle rostoucími startupy, které jsou již na trhu?

V dnešní rychle se měnící a nejisté době je důležité snížit potenciální dopad COVID-19. Většina z nás během svého života nikdy něco podobného nezažila a může být proto složité správně odhadnout, kde začít.

Při řízení firmy se dříve či později většina podnikatelů dostane do situace, kdy se rozhodne firmu rozšířit. Ať už se jedná o fyzické rozšíření kancelářského prostoru, rozšíření počtu zaměstnanců nebo investování do nového vybavení nebo technologie, vždy je třeba zvážit celou řadu oblastí, kterých se expanze týká.

Jak Vám řekne každý zkušený podnikatel, start podnikání závisí na široké škále faktorů. Mezi ně patří především správné osobnostní vlastnosti (jako např. nadšení, vytrvalost a schopnost překonávat překážky), které pomáhají s uskutečněním ambiciozních podnikatelských plánů.