Management

"Odpovědnost" je jiným slovem pro akceptaci a přijetí vlastnictví - postoj, že "když zaměstnanec řekne, že něco udělá, tak se tak stane a zvládne to" (stejný přístup se samozřejmě vztahuje i na majitele a manažery ve všech směrech) . Když je součástí firemní kultury odpovědnost, lidé přebírají odpovědnost za výsledky své práce a dělají vše potřebné...

Samostatnost a odpovědnost. Tyto dvě slova najdeme téměř u každé pracovní pozice stejně jako v životopisech zájemců o práci. Čím to, že zároveň představují nejčastější důvod, proč spolupráce obou stran nedopadne? Pojďme se podívat, co to vlastně firmy chtějí a lidé slibují.

Změna je konstantní veličinou jak v životě, tak v podnikání. Nedávno jsme zásadním změnám ve svých životech i firmách museli čelit všichni. Někteří se přizpůsobili, někteří se rozhodli podnikání ukončit. Pro jiné znamenaly změny prudký nárůst poptávky po jejich produktech a službách a musely se velmi rychle přizpůsobit situaci, na kterou nebyli...

Trendy v oblasti vedení a leadershipu přichází a odchází, ale jeden princip zůstává neměnný. Povinností každého manažera je vést - mít přehled o celkovém obrazu, znalosti a sebevědomí, aby v případě potřeby byli schopni jednat.

Většina CEO a manažerů vnímá, že den nemá dost hodin na to, aby se zvládlo vše, co je potřeba. Také ví, že čas (a řízení času!) se poměrně často nedostává v dostatečné míře. To vede k frustraci, pocitu, že se toho nezvládá dost a podobně. Dobrou zprávou je, že vždy existuje prostor pro zlepšení dovedností pro správu a řízené svého...

Jedinou konstantou v podnikání (a životě) je změna! Někteří lidé jsou tomuto principu otevřenější než jiní, ale ať už je váš přístup jakýkoliv, jasné je, že se firmy musí změnám přizpůsobit- nebo skončit.

Manažeři a lídři čelili v minulosti mnoha ekonomickým změnám, stačí si jen například připomenout krize v letech 2009 nebo 2011. Dnešní situace však představuje zcela novou úroveň problémů, spojených s vedením firmy v těžkých dobách. Stejně jako v minulosti, i dnes se pohybujeme v nových podmínkách. Určité postupy a zásady jsou však obecně úspěšné...

Jaké dovednosti by měl mít úspěšný manažer nebo majitel firmy? Jsou důležitější tvrdé nebo měkké dovednosti? A co schopnost koučovat ostatní v rozvoji jejich vlastních dovedností?