V dnešní rychle se měnící a nejisté době je důležité snížit potenciální dopad COVID-19. Většina z nás během svého života nikdy něco podobného nezažila a může být proto složité správně odhadnout, kde začít.
Pokud hledáte tipy a inspiraci, jak snížit dopady aktuálníhho vývoje na vaše podnikání, zkuste začít s naším "checklistem" aktivit, které je vhodné v podobných situacích ve firmě provést
Interní komunikace
- Komunikujte existující hygienické zásady na pracovišti, možnost práce z domova, čerpání nemocenské, atd. Zvažte změny
- Každý zaměstnanec nebo zaměstnanci s rodinným příslušníkem, kteří vykazují známky nemoci, musí zůstat doma.
- Pokud onemocní zaměstnanec COVID-19, informujte ostatní, buďte diskrétní.
- Stanovte si minimální počet zaměstnanců potřebných k fungování. Zvažte rotace.
Kontinuální fungování firmy
- Ujistěte se, že všichni zaměstnanci, kteří mohou pracovat z domova, jsou připraveni tak učinit.
- Testujte postupy a technologie práce z domova.
- Vypracujte strategie pro dlouhodobé podnikání bez služebních cest
- Zaveďte "vzájemné" školení zaměstnanců, zejména tam, kde je klíčová oblast firmy závislá na jediném zaměstnanci.
Dodavatelé
- Vyhodnoťte možné přerušení kteréhokoli místa dodavatelského řetězce.
- Požádejte dodavatele, aby poskytli své plány kontinuity.
- Přezkoumejte smlouvy s klíčovými dodavateli.
- Vyhodnoťte alternativní dodavatele.
Finance a hotovost
- Vyhodnoťte svou finanční rozvahu a stav cashflow.
- Snižte fixní nebo mandatorní náklady, kdykoli je to možné.
Dopad na vaše zákazníky
- Posuďte potenciální dopad zpoždění (nebo jiné změny) v dodávce služeb/produktů zákazníkům.
- Komunikujte se zákazníky, pokud očekáváte dopad do kvality poskytovaných služeb.
Leadership
- Často komunikujte se svými zaměstnanci.
- Buďte empatičtí (projevujte starost, ale ne paniku).
- Nejprve se starejte o své zaměstnance.
Vliv na obrat
- Vypracujte alternativní strategie pro získávání zákazníků, kteří nevyžadují osobní kontakt.
- Vypracujte plány na 25%, 50% nebo 75% snížení příjmů.
- Zkontrolujte přiměřenost pojištění pro případ přerušení podnikání.
- Vyhodnoťte produkty, služby a trhy z hlediska nových zdrojů příjmů.
Prostředí firmy
- Zajistěte zásobu hygienických potřeb.
- Zapojte úklidovou službu pro intenzivní čištění.
- Vyškolte zaměstnance o osvědčených postupech pro kontakty mezi sebou a se zákazníky