Obchod a marketing

V podnikání obvykle platí, že každý obchod se počítá. Prodejní proces firmy by proto měl být efektivní, dobře strukturovaný, transparentní a efektivní. Pokud jeden nebo více z těchto prvků chybí, nemusí dojít k uzavření klíčové zakázky nebo může dojít ke poklesu opakovaných prodejů. Jednoduše řečeno, pro zlepšení procesu prodeje by se vždy mělo...

Nástroje pro vizualizaci dat jsou navrhovány proto, aby nám usnadnili efektivnější komunikaci obchodní strategie. Je to velmi užitečný způsob, jak sdílet poznatky získané z analýzy dat.

Obchodní jednání se v čase vyvíjí a mění. V minulosti se uplatňoval "univerzální scénář obchodní schůzky", občas přizpůsobený tomu, v jaké oblasti potenciální zákazník působí a jaké má potřeby. Postupem času se tento přístup stal téměř nepoužitelným, protože do popředí se dostal více osobní přístup. V reálném obchodě se i přesto setkáváme s...

Efektivní prodej je o vytváření vztahů mezi firmou a jejími zákazníky. Vztahy se vždy lépe navazují, když správně rozpoznáte typ osobnosti zákazníka a přizpůsobíte tomu svoji komunikaci a styl jednání. Schopnost dobře odhadnout osobnostní typ partnera v jednání se vyplácí zejména při jednání s vyšším managementem.

Úspěšný marketing není o reklamní kampani, aby se upoutala pozornost zákazníků. Nejde ani o ohromení zákazníků vědeckými poznatky. Marketing je jako každý proces o postupném vývoji - pokud chcete sklízet bohatou úrodu, nejprve musíte zasadit semínka, průběžně se o ně starat a na konci sezóny přinese vynaložená snaha ovoce.

Vybudovat výkonný prodejní tým je náročný úkol, ale v zásadě je to jen začátek náročné práce. Každý, kdo buduje a vede obchodní tým ví, že jakmile získá kvalitní a zkušené prodejce, přichází na řadu další složitý úkol, kterým je motivace a ocenění těchto lidí.

Pro dosažení ziskovosti firmy je důležitá diverzifikace portfolia klientů. Pro většinu podnikatelů je ziskovost klíčovým aspektem pro to, aby podnikání bylo trvale udržitelné. Na následujících řádcích se podíváme na několik tipů, jak hledat a udržet perspektivní klienty a také to, co je třeba udělat, aby firmě pomáhali zvyšovat hodnotu firmy i do...

V digitálním světě je dnes běžné, že firmy mohou rychle reagovat na negativní zpětnou vazbu zákazníků. Zpětná vazba od zákazníka je důležitá. Může pomoci upozornit na oblasti vašeho podnikání, které jste možná nepovažovali za problematické. Dobré nebo špatné, můžete těžit z toho, co vám zákazníci říkají. V následujícím článku přiblížíme několik...