Jak najít a udržet klienty?

25.08.2020

Pro dosažení ziskovosti firmy je důležitá diverzifikace portfolia klientů. Pro většinu podnikatelů je ziskovost klíčovým aspektem pro to, aby podnikání bylo trvale udržitelné. Na následujících řádcích se podíváme na několik tipů, jak hledat a udržet perspektivní klienty a také to, co je třeba udělat, aby firmě pomáhali zvyšovat hodnotu firmy i do budoucna.

Najděte si ty nejlepší klienty ve vašem oboru

Ze zkušeností víme, že nejlepšími klienty jsou často ti, kteří mohou ovlivnit další růst firmy. Pokud jde o hledání správných klientů, zkuste popřemýšlet "out of box"a zamyslete se, kteří klienti pro firmu mohou mít dlouhodobý přínos. Sem zahrňte klienty jak v rámci, tak i mimo odvětví, a stejně tak se zamyslete také nad klienty, o kterých jste možná dosud neuvažovali.

Nejlepším způsobem, jak kreativně hledat potenciální klienty je podívat se na aktivity firmy právě očima klientů. Jak váš produkt nebo služba podporuje spokojenost s nákupem?Jaké konkrétní výhody při nákupu hledají? Otázky tohoto typu vám pomohou lépe porozumět tomu, kdo je váš ideální klient, a jak je můžete získat do vašeho klientského portfolia.

Udržte si zajímavé klienty

Co přiměje klienta, aby zůstal právě u Vás? Mnoho podnikatelů zjistilo, že vyhledání nových klientů je snadné, ale jejich udržení představuje výzvu. Plnění slibů, vytváření vlastních řešení specifických problémů klientů a nabídka jedinečnosti ve všech oblastech vašeho podnikání zajistí loajalitu zákazníků a inspiruje je, aby se vraceli.

Kromě nabídky unikátních produktů a zákaznických služeb je důležité, abyste se snažili o získání věrných klientů; najít nového klienta může stát pětkrát více, než udržet stávajícího. Zavedení nového produktu, nabídka věrnostních programů a osobních kontakt, jako např. poděkování za nákup, jsou vynikajícími způsoby, jak informovat stávající klienty o tom, že jsou pro vás prioritou.

A co když skutečně odejdou?

Realitou v podnikání je fakt, že i když děláte všechno pro to, abyste své klienty našli a udrželi, může přijít čas, kdy vaše produkty nebo služby přestanou využívat. A i když to bude jen jeden malý klient, stále to pro firmu znamená ztrátu.

Nikdo nechce, aby mu klient odešel, ale je důležité být připraven na výzvy, které může právě taková ztráta způsobit. Kromě toho, že budete mít v portfoliu několik firem z různých oborů, na které se můžete spolehnout, je důležité také průběžně vytvářet zdroje potenciálních kontaktů, ladit marketingové strategie a permanentně vyhledávat nové klienty.

Pokud dojde k tomu, ž se klient rozhodne odejít, přijměte toto rozhodnutí s chladnou hlavou. Máte-li dostatek klientů, ztráta jednoho může být složitá, ale z dlouhodobého hlediska není úplně špatná. Pamatujte, že taková situace je součástí každodenního života firmy a že v konečném důsledku může tato změna zafungovat ve váš prospěch.

Mít široké portfolio klientů je první krok, jejich udržení je však důležité pro váš konečný úspěch. Pokud budete kreativní a otevření inovacím, budou se vám lépe přijímat nové výzvy, využívat to nejlepší ze zákaznické zkušenosti a pokračovat v rozvoji podnikání v nadcházejících letech.

Chcete-li se dozvědět více o obchodních příležitostech nebo získat individuální poradenství a rady z praxe od dalších podnikatelů, sjednejte si nezávaznou schůzku.