5 tipů pro lepší řízení času

20.01.2021

V dnešní uspěchané době si musíme uvědomit, že den má jen 24 hodin. Tempo, kterým se řídíme v životě, však ukazuje, že se někteří domnívají, že tento čas je možné navýšit. To je často případ podnikatelů, kteří nezvládají řídit svůj čas buď proto, že na sebe berou příliš mnoho a mají pocit, že nestíhají, nebo proto, že umožňují ostatním "okrádat" je o jejich čas. Ať je situace jakákoli, je třeba si uvědomit, že čas je nejcennější komoditou každého z nás a proto je nezbytné jej využívat co nejefektivněji. Zde je pět "nadčasových" tipů pro řízení svého času:

1. Multitasking není efektivní využití času.

Zaneprázdněný není totéž co produktivní. Pokaždé, když přerušíte jednu činnost a vyřešíte jinou, obětujete určitý stupeň svého soustředění. Když se pak vrátíte k původnímu úkolu, opětovné soustředění se na činnost trvá déle. Během "multitaskingu " váš mozek musí "přepínat" z jednoho úkolu na druhý - tam a zpět. Možná si myslíte, že děláte všechny úkoly najednou, ale ve skutečnosti je neděláte dobře. Lidský mozek tak jednoduše není nastaven.

2. Aplikujte politiku "Nerušit".

Podnikatelé a CEO, kteří udržují techniku "otevřených dveří" zaměstnancům, brzy zjistí limity této dobře myšlené politiky. Pokud nejsou stanoveny žádná pravidla, je to jen další okamžik z nekončící série přerušení - textů, e-mailů, telefonních hovorů, sociálních médií atd. -, které nás okrádají o čas a zanechávají za sebou pocit, že jsme za den "nic neudělali". Samozřejmě je potřeba zůstat v kontaktu s lidmi, s nimiž pracujeme. Zkuste však maximalizovat čas, který máte, odstřižením se od všech rozptylování během doby, kdy se musíte soustředit na daný úkol. Na určenou dobu zavřete dveře do své kanceláře. Neberte žádné hovory. Nereagujte reflexivně na každý e-mail, který se objeví ve vaší doručené poště. Všechny tyto věci na vás budou čekat po dokončení úkolu s nejvyšší prioritou.

3. Nikdo není dokonalý

Práce na projektu nebo činnosti, dokud podle vás "není perfektní", je časově náročný luxus, který si nemůžete dovolit. Je efektivnější udělat to nejlepší co v daném okamžiku můžete, a pak se věnovat dalším úkolům namísto nekonečného ladění a řešení všech drobných detailů. Stres, úzkost a frustrace vyvolané dokonalostí nedělají vašemu zdraví žádnou dobrou službu. Pravděpodobně díky tomu trávíte v práci mnohem více času, než je nutné, a přemýšlíte o práci, i když tam nejste.

4. Rezervujte si čas pro přemýšlení.

Řídit firmy znamená víc než jen řešit operativní záležitosti Každé podnikání vyžaduje strategickou vizi a také svěží, kreativní pohled na výzvy a příležitosti, které průběžně přichází. Podívejte se na časový rozvrh svého dne a vyhraďte si čas na "přemýšlení" - čas, když je vaše mysl nejbystřejší a jste více nakloněni řešit velké problémy nebo se soustředit na strategický plán. Pokud vaši tvůrčí stránku podporují diskuse s ostatními, naplánujte si schůzky zaměřené konkrétně na brainstorming a strategii, nikoliv na operativní záležitosti a kontrolu - ty přenechte ostatním.

5.Pravidelně "dobíjejte baterky"

Phil Libin, generální ředitel softwarové firmy Evernote, při své práci cestuje často letadlem z jednoho místa na druhé, ale nesnaží se čas strávený cestování víc využít pro práci. Místo toho "využívá čas strávený v letadlech, aby se díval na filmy, četl knihy a zdříml si během obzvláště rušného dne." Tím se snaží předejít tolik populárnímu "syndromu vyhoření". Tím, že si vyhradíte čas na relax, získáte energii na to, abyste byli produktivnější později.

Majitelé firem a manažeři nemohou kontrolovat a zvládat vše, co se kolem nich děje. Mohou se však starat o to, jak si řídí svůj čas a dosahovat tak lepších výsledků jak ve svém podnikání, tak v osobním životě.

Můžete pracovat méně hodin a přesto být úspěšným leaderem? Odpověď zní: "Ano." Zjistěte, jak vám můžeme pomoci sladit váš profesní a osobní život